دیتا سنتر مجتمع

 

دیتاسنتر مقیاس پذیر

زمان راه اندازی دیتاسنتر بصورت سنتی به پایان رسیده است. حالا باید تمام شبکه، محاسبات ، واحد ذخیره سازی را در قالب یک مجموعه که آماده نصب ماشین‌های مجازی باشد ارائه نمود.

زمان آن فرا رسیده است که برپاسازی دیتاسنتر با تمامی ماشین‌های مجازی آن در کمتر از یک روز صورت پذیرد.بدین منظور پیشنهاد ما استفاده از دیتاسنتر مقیاس پذیراست که در آن با استفاده از یک رابط کاربری زیبا (Web GUI) تمام قسمت‌های دیتاسنتر از جمله شبکه ، ذخیره ساز و ماشین‌های مجازی را فقط با چند کلیک ساده تنظیم نمود.

دیتاسنتر مقیاس پذیر یا CloudBox ، یک پلت فرم ابری و یا به عبارتی راهکاری جدید و بهتر برای ساختن یک دیتاسنتر است. یک دیتاسنتر به شدت همگرا شده که به منظور مجازی سازی سرور و محاسبات ابری در قالب یک راه حل  طراحی شده است. در این حالت دیگر نیازی  به SAN یا NAS اختصاصی ، مجوزهای نرم افزاری hypervisor (ناظر ماشین مجازی)  و یا افزونه های گران قیمت وجود ندارد.

دیگر نیازی به نگرانی در مورد توسعه احتمالی در آینده وجود ندارد، توسعه دیتاسنتر به راحتی اضافه کردن چند سرور و روشن کردن آن‌ها است و در کوتاه ترین زمان CPU های بیشتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر و ماشین‌های مجازی بیشتری خواهیم داشت.

این نوع دیتاسنتر امکان ایجاد یک دیتاسنتر فوق همگرا را می دهد که در آن میتوان تنها  در عرض چند دقیقه برنامه‌های کاربردی را راه اندازی کرده ، ماشین‌های مجازی و فضای ذخیره سازی را فراهم  نمود و همچنین زیرساخت را بدون تغییر در لایه های سخت افزاری پایینی مجدداً تنظیم کرد.

 CloudBox یک پلت فرم قابل انعطاف را می‌سازد که در صورت اضافه نمودن منابع جدید بصورت خودکار آن را تنظیم می نماید. در نتیجه دیگر نیازی به نظارت و برنامه‌ریزی برای ظرفیت نداریم.

 CloudBox بعنوان یک راه حل کامل برای دیتاسنتر طراحی شده است. از hypervisor گرفته تا فضای ذخیره سازی و یا امنیت داده ، همگی در آن دیده شده است و به راحتی از طریق یک کنسول قابل مدیریت است.

دیتاسنتر مجتمع یک پلت فرم کامل را برای مجازی سازی سرور و دسکتاپ فراهم می نماید که متصل به زیرساخت نرم افزاری مقیاس پذیر با ناظر ماشین مجازی ( hypervisor) تأیید شده KVM است. این همگرایی بین زیرساخت شبکه و واحد ذخیره سازی با hypervisor ، باعث افزایش سرعت خارق‌العاده در پیاده‌سازی پروژه های شبیه سازی سرور می‌گردد که در آن یک مدیر زیرساخت و تنها از طریق یک کنسول میتواند این کار را انجام دهد.

دیتاسنتر مجتمع با شبیه سازی و ترکیب فضای ذخیره سازی، محاسبات و منابع شبکه یک دیتاسنتر مجازی که مجزا از لایه های سخت‌افزار است را بوجود می‌آورد . از آنجایی که سخت‌افزار تنظیم شده مجزا از مجموعه منابع سخت افزاری است ، در نتیجه میتوان مقیاس پذیری بالایی روی معماری موجود داشت.

  • کاهش هزینه هر ماشین مجازی: دیتاسنتر مجتمع یک دیتاسنتر کامل است که شامل فضای ذخیره سازی، شبکه و ویژگی‌های محاسباتی است. ماشین‌های مجازی برای عملکرد به هر سه این‌ها نیاز دارند.و از آنجایی که دیتاسنتر مجتمع منابع را با بالاترین بازده ممکن بین سخت افزارهای گفته شده به اشتراک می‌گذارد در نتیجه هزینه هر ماشین مجازی کسری از هزینه کل میشود.
  • تقویت کارایی: دیتاسنتر مجتمع به منظور مجازی سازی VDI (زیر ساخت دسکتاپ مجازی) و سرور ساخته شده است.  دیتاسنتر مجتمع از کش کردن و ذخیره سازی روی دیسک های با کارایی بالا به منظور افزایش قابل ملاحظه کارایی ورودی خروجی ها (IO) پشتیانی می کند.در یک فضای مجازی، فایل‌های جاری سیستم عامل و کرنل  بر روی حافظه های پر سرعت فلاش کش می‌شوند در نتیجه کارایی ماشین مجازی را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می دهند.
  • ظرفیت قابل انعطاف:دیتاسنتر مجتمع حافظه ذخیره سازی در دسترس را به اشتراک گذاشته و منابع موجود را بر اساس درخواست‌ها  بصورت هوشمندانه مدیریت مینماید. در صورت اضافه یا کم نمودن منابع ذخیره سازی، بصورت خودکار به متعادل سازی بار می‌پردازد تا از ظرفیت حافظه موجود یا اضافه شده به بهترین نحو استفاده کند.با فایل سیستم توزیع شده، دیسک DAS بر روی هر کدام از host‌ ها را میتوان بعنوان فضای ذخیره سازی اشتراکی معرفی نمود.
  • افزونگی: دیتاسنتر مجتمع  بر روی شبکه توزیع شده‌ای از سخت افزارهای معمولی و ارزان بنا نهاده شده است که زمانی که به نرم‌افزار ما متصل میگردد به یک وسیله قدرتمند مقیاس پذیر تبدیل می شود. این امر به شما کمک مینماید که به آسانی و با هزینه ای کم سیستم‌های افزونه را پیکربندی نمایید.  دیتاسنتر مجتمع دارای قابلیت داخلی همزمان سازی است که با نوشتن داده‌ها در چندین مکان (بصورت خودکار)، حداقل خطاهای ممکن را نیز حذف مینماید
  • .
  • مدیریت آسان : مدیریت و پیکربندی دیتاسنتر مجتمع به راحتی توسط یک متخصص عمومی IT و از طریق رابط کاربری تحت وب صورت میگیرد.