تام گراهام از متافیزیک می خواهد ما را در مبارزه با دیپ فیک مسلح کند

همان افرادی که دیپ‌فیک‌های ویروسی تام کروز را ساختند، اکنون از این حمایت می‌کنند که هر کس حق نسخه‌برداری شخصیت هوش مصنوعی خود را دارد.

تام گراهام، مدیر عامل متافیزیک، طی یک تماس ویدیویی از پورتو، پرتغال، می گوید: “دیپ تام کروز همه چیز را تغییر داد.”

قبل از انتشار ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی از ستاره ماموریت غیرممکن در TikTok در سال 2021، دیپ فیک های زیادی وجود داشت. اما ویدیوهای کروز متفاوت بودند: کیفیت بالاتر، موضوع خیره کننده تر، و واکنش در اینترنت بسیار بیشتر بود. چشمگیر. در مدت کوتاهی، ویدیوها میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود اختصاص دادند. اما برای گراهام، که قبلاً شرکت نرم‌افزار تجزیه و تحلیل داده‌ها Heavy.AI را تأسیس کرده بود، شگفت‌انگیزترین چیز فی‌نفسه دیپ‌فیک نبود، بلکه خالق ویدیوها، دوستش کریس اومه بود. من به معنای واقعی کلمه به کریس و برادرش کوین زنگ زدم و پرسیدم: هی، چه خبر است؟ گراهام می‌گوید چگونه می‌توانید آن را اینقدر واقع‌بینانه بسازید؟» او یک فرصت تجاری دید و یک ماه بعد، متافیزیک را تأسیس کردند.

اما ایده این نبود که فقط کلیپ های مسخره بیشتری را در اینترنت منتشر کنیم. با ویدیوهای کروز، گراهام – که قبلا یک وکیل بود – از نزدیک دید که چگونه هوش مصنوعی مولد فوتورئالیستی به ما توانایی برنامه‌ریزی مجدد واقعیت و جایگزینی پیکسل‌ها را به جای ماده می‌دهد. چنین قدرتی با پیامدهای عمیق اخلاقی و حقوق بشری همراه است و گراهام می‌گوید از همان ابتدا او و بنیان‌گذارانش در مورد چگونگی ایجاد رضایت، مسئولیت و مالکیت برای سوژه‌های دنیای واقعی دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی صحبت کردند.

به اعتقاد او، ضروری است که همه افراد در فضای هوش مصنوعی مولد چنین ملاحظات اخلاقی را هنگام نزدیک شدن به کار خود رعایت کنند، به خصوص که سرگرمی های دیجیتال قدرتمندتر و واقعی تر می شوند. متأسفانه همه چنین احساسی ندارند. مانند هر فناوری دیگری، مردم از آن برای اهداف پلید استفاده خواهند کرد. بنابراین، این نقش متافیزیک است که به ایجاد یک حفاظت در برابر هر کلاهبردار احتمالی کمک کند.

ابتدا، این شرکت ابزاری ساخت تا به بازیگران و نوازندگان A-list اجازه دهد تا نسخه‌ای با کیفیت بالا از خود، ترابایت اسکن، کلیپ‌ها و عکس‌ها را ذخیره کنند که می‌توان از آن برای تولید شخصیت‌های جدید دهه‌ها پس از مرگ بازیگران استفاده کرد. آنها محصول خود را از طریق یک ویدیوی عمیق از برنده شدن الویس در America’s Got Talent به نمایش گذاشتند، سپس با CAA همکاری کردند تا این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. سپس از متافیزیک برای کمک به پیر شدن تام هنکس و رابین رایت برای فیلم آینده رابرت زمکیس در اینجا استفاده شد.

اما این ابزار فقط برای افراد مشهور نیست. متافیزیک قصد دارد در آینده خدمات مشابهی را برای همه در دسترس قرار دهد. و اگر همه چیز خوب پیش برود، پلتفرم آن‌ها به افراد اجازه می‌دهد تا شخصیت هوش مصنوعی خود را در دفتر حق نسخه‌برداری ایالات متحده ثبت کنند و به‌طور خودکار ثبت کنند.

گراهام – که شخصیت تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را به دفتر حق نسخه برداری ایالات متحده ارسال کرده است – توضیح می دهد که ثبت یک شخصیت تولید شده توسط هوش مصنوعی به افراد عادی امکان می دهد در صورتی که مشابهت تایید نشده آنها در یک ویدیوی عمیق جعلی ظاهر شود، شکایت قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال را صادر کنند. . این دستور هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را مجبور می‌کند که این کلیپ را ظرف 24 ساعت حذف کند، در غیر این صورت خطر جهنم قانونی را تهدید می‌کند. (هر چند در حال حاضر، گراهام همچنان منتظر است تا دفتر حق چاپ ایالات متحده چراغ سبز را برای ارسال حق نسخه برداری خود نشان دهد.)

از قضا، این بدان معناست که متافیزیک – شرکتی که منشأ آن در ویدیوهای دیپ فیک تام کروز است – می تواند به عنوان بزرگترین قهرمان حقوق کاربر در برابر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر شود. گراهام می گوید: «خطرات جدی هستند و ما باید به محافظت از همه کمک کنیم. “به خصوص آسیب پذیرترین افراد جامعه.”

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *