خودروهای بدون راننده واقعی اکنون در شنژن، مرکز فناوری چین، قانونی هستند.

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه رانندگی مستقل در جاده‌های شنژن آزمایش می‌شوند: Pony.ai، Baidu، DeepRoute، AutoX. اما این وسایل نقلیه واقعاً وسایل نقلیه بدون سرنشینی نیستند که نوپایان فناوری برای آینده تصور می کنند، زیرا آنها باید با یک راننده ایمنی پشت فرمان کار کنند.

مجموعه ای از مقررات ارائه شده توسط دولت شنژن این صنعت را یک قدم به آینده بدون راننده نزدیکتر می کند. «سیلیکون ولی چین» که محل زندگی شرکت‌هایی مانند هوآوی، تنسنت و دی‌جی‌ای است، از لحاظ تاریخی به‌خاطر سیاست‌های اقتصادی مترقی‌اش شناخته می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که این شهر اولین شهر در چین است که قوانین جامعی را برای کنترل وسایل نقلیه هوشمند و متصل وضع کرده است. .

این مقررات که قرار است از اول آگوست اجرایی شود، به وسایل نقلیه خودران اجازه می دهد تا بدون حضور انسان روی صندلی راننده – البته فقط در مناطقی که توسط مقامات شهر تعیین شده است، کار کنند.

قواعد همچنین موضوع خاردار مسئولیت را تعریف می کنند. هنگامی که وسیله نقلیه مجهز به راننده باشد، در صورت بروز تخلفات و حوادث قوانین راهنمایی و رانندگی، راننده توسط مقامات حمل و نقل تحت مراقبت قرار می گیرد. اما در صورتی که خودرو کاملاً بدون راننده باشد، مالک یا مدیر وسیله نقلیه خودران مشمول رسیدگی مسئولین می باشد. اگر تصادف در اثر نقص خودرو متصل باشد، مالک یا مدیر خودرو می تواند از سازنده یا فروشنده درخواست غرامت کند.

ربات‌اکسی‌های بدون راننده در پکن، پایتختی که رویدادها اغلب به عنوان زنگ خطر برای بقیه کشور عمل می‌کنند، مجاز شده‌اند، اما این مجوز به‌جای رسمی شدن در مقررات به شکل «مجوزهای» مورد به مورد ارائه می‌شود. مورد شنژن است.

بازیکنان اصلی رانندگی خودمختار در چین همگی یک مسیر مبتنی بر لیدار را به جای مسیری که صرفاً به فناوری بینایی مانند تسلا متکی است، انتخاب کرده‌اند. در همین حال، سازندگان خودروهای سواری در حال رقابت برای تجهیز آخرین مدل‌های خود به فناوری پیشرفته کمک رانندگی هستند که از لیدار نیز پشتیبانی می‌کند. وانت‌های روبو که برای حمل وسایل داخل تأسیسات صنعتی طراحی شده‌اند به طور مشابه به لیدار مجهز هستند.

تقاضا از این زمینه های مختلف برای سازندگان داخلی لیدار مانند Hesai، Robosense، Livox و Innovusion و همچنین سازندگان خارجی مانند Ouster، یک موهبت بوده است. Luminar، شرکت لیدار مستقر در فلوریدا، اخیراً یک سرمایه گذاری استراتژیک از Ecarx، یک پلت فرم خودروی هوشمند که توسط غول خودرو چینی، لی شوفو، بنیانگذار جیلی، راه اندازی شده است، به دست آورده است، که انتظار می رود به آن کمک کند تا تجارت بیشتری را در چین و فراتر از آن تضمین کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *